Tarnica 1346 m n.p.m.

Strona główna / Korona gór Polski / Tarnica 1346 m n.p.m.

Tarnica najwyższy szczyt polskich Bieszczadów
Wejście 26.6.2015 z Wołosatego

Dla nas, mieszkańców niziny Wielkopolskiej, zdobycie szczytu Tarnicy, najwyższego szczytu Bieszczadów wydawało się największym wyzwaniem logistycznym. Odległość od domu to ponad 700 km i prawie 8 godzin jazdy w jedną stronę. Dlatego skróciliśmy trochę pobyt w Chorwacji (opisy już wkrótce) i w drodze powrotnej zahaczyliśmy o Tarnicę. Dwudziesty drugi szczyt z listy Korony Gór Polskich zdobyty.

W Wołosatem, najdalej wysuniętej na południe zamieszkanej miejscowości Polski, jesteśmy późnym popołudniem. Choć według mapy wynika, że zdążymy ze szlaku na Tarnicę wrócić przed zmrokiem, toć to czerwiec, najdłuższe dni w roku, ale po przygodach z poszukiwaniem Skalnika, obiecałam sobie zabierać na wszelki wypadek czołówkę, więc obok polarka i kurtki, w plecaku znajduje się również miejsce na nią. Mapa w rękę, zakup biletów po 7 zł za wejście do Bieszczadzkiego Parku Narodowego  i ruszamy.

Zapraszam na fotorelację:

Wyruszyliśmy o 16:00, wróciliśmy o 20:00 czyli przed zmrokiem 🙂 . Wejście wyczerpujące, dużo podejść męczących, po nieergonomicznych, wybudowanych z kamienia lub desek schodach. Widoki na szczycie, zwłaszcza gdy na chwilę wyszło słońce – cudne.

Polecane wpisy
2 komentarzy
  • Artur

Byłem tam w zeszłym roku, niestety na sam szczyt nie dotarłem, gdyż po drodze zastała mnie burza i musiałem się wrócić.
    Po Twoich zdjęciach jeszcze bardziej żałuję, że tam nie doszedłem, ale przynajmniej mam kolejny pretekst by tam wrócić 😉

• Barbara Radek

Burza w górach, na szlaku to przerażające! Bardzo roztropnie zrobiłeś, zdobywanie szczytu można odłożyć na inną okazję. Życzę, by tych okazji było ich jak najwięcej!!

Zacznij pisać i naciśnij klawisz Enter, aby szukać